28 januari 2013

Jahaja då gör jag ett nytt försök....

 
 
Ja, jag har gjort det förut. Försökt att blogga menar jag. Det blev inte så mycket med det den gången men nu tänker jag göra ett nytt försök.
Bloggen kommer i första hand att innehålla bilder och beskrivningar på sådant jag skapat i min scrapverkstad men det kan oxå bli lite smått och gott om annat oxå. I första hand är jag kortmakare men lite påsar och boxar har det blivit oxå. Jag använder mig av en skärmaskin som heter Silhouette Cameo och ett program som heter Silhouette Studio Design Edition. En del designer hittar jag på nätet och en del gör jag själv.
Scrappare har jag varit i ca 2 år och jag halkade in på det spåret på ett banaskal så att säga :) Jag blev sjukskriven för utbrändhet och efter en tid här hemma började jag att gå i genom mina foton. Tänkte mig då att jag skulle fixa snygga album till dom och började leta ideér på nätet. Jag hittade massor med bilder på underbara kort som andra duktiga scrappare hade gjort och fick en enorm lust att skapa egna. Ja på den vägen är det.
Jag håller nu även på att exprimentera lite med vinyl eller dekorplast som det också heter. Detta är väldigt nytt för mig och jag har bara gjort ett par försök än så länge.
Det senaste tillskottet till min maskin som jag väntar hem i veckan är sketchpennor. Det ska bli otroligt spännande att prova på.
Jag kan inte lova att jag kommer att skriva slaviskt varje dag här, när jag har något att dela med mig av kommer det att hamna här. Vet inte om det blir varje dag eller en gång i månaden, det blir vad det blir.
Ja nu vet ni vad den här bloggen kommer att innehålla i första hand, även om det nog säkert kommer att bli lite inlägg om mina och makens mc-äventyr också :) För även det är ett stort intresse i mitt liv.
 
Ha det nu gott tills vi hörs igen.....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar