2 februari 2013

Bröllopskort

Då var ytterligare en arbetsvecka till ända. Denna vecka har jag levererat 3 kort som gjorts på beställning. 2 av dom glömde jag att fota innan jag lämnade ifrån mig dom, det kan bli så när tiden blir knapp :) Det 3:e däremot fotades och arkiverades tillsammans med tidigare projekt så det presenteras här.
En kollega till mig beställde ett bröllopskort då hans son gifter sig idag. Dessa söta hjärtan fann jag i en tutorial på Youtube. Då jag är rätt usel på att klippa jämnt och snyggt gick jag till Studio och skapade en klippfil till både frack och klänningsliv där. Jag har använt mig av denna mall ett par gånger förut i olika sammanhang. Den passar bra till bröllop, förlovningar och par som flyttar ihop. Dessutom är ju alla kort som jag gör unika (om inte beställaren önskar att de är lika, t ex beställning av julkort eller inbjudningskort mm), jag använder alltid olika färger och dekorationer även om mallen är densamma. Även layouten försöker jag att ändra lite om det går. Tjusningen i handgjorda kort ligger ju i att det ska vara personligt och unikt. Mottagaren ska känna att någon lagt en tanke bakom gåvan, att man vill ge något speciellt till en speciell person.
Nu ska jag leta idéer som jag kan använda med mina sketchpennor samt testa lite nya vinylmallar.
 
Ha en fortsatt bra dag.

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar