16 februari 2013

Dress for success


Denna söta klänning har jag hittat flera tutorials på men ingen klippfil. Jag har hittat beskrivningar på hur man kan använda dies och punchar men jag har inga sådana så jag fick skapa min en egen mall med hjälp av Studio.
Så själva designen är INTE min men det är jag som skapat studio-filen. Vem som skapat den här går inte att utröna då jag hittat flera varianter av den på internet med olika personer bakom varje beskrivning.
Den här är användbar till mycket beroende på vilken färg man väljer på klänningen och om man väljer att använda en eller två volanger på kjolen. Den går att variera på flera sätt med olika dekorationer såsom bälten och smycken.
Jag har valt att göra en brudklänning som man kan använda exempelvis till en möhippa. Om man lägger till en frack så kan man ju även använda den till ett bröllopskort.
Jag hoppas att den kan komma till användning för någon så här kommer en nedladdningslänk.
 



 

1 kommentar: