17 februari 2013

Eget digitalt papper



Idag har jag experimenterat med att göra eget papper till min scrapbooking. Detta kan ju användas både digitalt och till utskrift. Har än så länge bara gjort ett men det var roligt, om än lite tidskrävande, så det kommer nog bli fler. Började faktiskt kolla runt lite på digital scrapping när jag fixade med layouten till den här bloggen. De bakgrunder som jag använder är ju faktiskt vanligt digitalt scrap-papper så då började jag söka på annat som man kan använda till layouten också. Jag fann en massa saker som man med hjälp av Photoshop kan fixa till och använda både till bloggen och till scrapping. En del kan man ju använda som Print and cut i Studio och dekorera sina kort med eller så gör man fina albumsidor till fotoalbumet digitalt och skriver ut. En helt ny värld öppnade sig :)
Om det är någon som vill spara detta papper som är i jpg så är det bara att klicka på länken här nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar