22 februari 2013

Kort till en 50-åring


 

 
Jag fick en beställning av en kompis. Hon behövde ett kort till en kvinna som fyller 50 år. Kortet skulle vara en korsett då hon fått ett sådant vid en tidigare beställning. Den här klippfilen har jag köpt på Silhouettes shop och jag har valt att sätta dubbelhäftande tape nertill och sedan snöra ihop korsetten så att det blir som en ficka. Tagen har jag hittat på internet och bara ändrat storleken på så att den passar mitt kort och därefter har jag gjort en offset.
 Texten på kortet är skriven med mina silhouette sketchpennor i detta fall har jag använt silver metallic.
 När det gäller fonten så satt jag en lång stund och testade hur de olika fonterna skulle se ut, jag önskar att jag kunde komma ihåg vilken jag till slut valde att använda. Jag hoppas att Silhouette uppdaterar sitt program så att man kan använda alla fonter att skriva med utan att de ser ut som de gör när de ska skäras. Om man nu har sketchpennor så vill man ju kunna skriva en snygg text med dom inte bara rita, men man är väldigt begränsad där tycker jag. Jaja, vissa fonter funkar ju och jag ska nog göra en liten lista på vilka jag tycker blir bra.
Jag önskar alla en trevlig helg med mycket pyssel och scrap :)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar