25 mars 2013

Dresses with mannequin

Denna helgen gick åt till att sitta och skapa en kortmall av ett damrum med tillhörande detaljer, såsom klänningar i olika former och färger. Själva idén till mitt kort har jag hittat på nätet, men dessa klänningar är helt mina egna skapelser. Det fanns heller inga klippfiler eller mallar till kortet som jag hittade så jag har fått skapa allt från scratch själv.
Jag hittade en bild på nätet av en mannekängdocka som jag "tracade" i Studio och sedan justerade lite som jag ville ha den. Därefter så skapade jag olika klänningar med mannekängen som bas. Det blev lite olika ben på mannekängen då jag vill ha många valmöjligheter till variationer på mina framtida kort med dessa. Dessa klänningar på bilden är den basgarderoben jag skapade. Totalt har jag ca 25 olika modeller av klänningar då jag mixat och matchat överdelar med olika kjolar.
När jag gjorde ett klänningsliv så skar jag av mannekängen på mitten och då såg jag ju direkt att det kunde ju bli en liten matchande pall till damrummet av underdelen, behövdes ju bara en liten dyna på den också :)
Så det blev lite gjort i helgen i alla fall även om det inte blev några påskfiler. Jag hoppas att ingen blir alltför besviken för det utan att denna kan komma till användning också.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar